آموزه شماره پنج

انواع اطلاع آفرینی

🔹سازنده دوره آموزشی: دوره‌های آموزشی کاملی را ضبط می‌کنند و در وب سایت یا بازارهای دیگر مثل udemy به فروش می‌گذارند.
🔹نویسنده: فردی که تخصص و تجربه خود را در قالب چاپی یا الکترونیکی مطرح می‌کنند و از این طریق درآمدزایی می‌کنند.
🔹مشاوره متخصصی: که در ازای مشورت‌دادن به کسب‌ و کارها پول دریافت می‌کنند.
🔹بلاگر: معمولا محصولی را نمی‌فروشند بلکه افکار و تخصص و تجارب خود را با دیگران به اشتراک می‌گذارند و از طریق تبلیغات و همکاری با دیگر برندها کسب درآمد می‌کنند.
🔹سازنده پادکست: بلاگرهایی با فرمت صوتی
🔹ولاگر: بلاگرهایی که اطلاعات را از طریق ویدیو انتقال می‌دهند.
🔹سخنران: متخصصی که قصد اثرگذاری بر دیگران با استفاده از سخنان خود را دارد. مدل کسب و کار وی شامل دریافت پول در ازای هر سخنرانی است.
🔹مربی: افرادی که به دیگران کمک می‌کنند تا ظرفیت‌های ناشناخته خود را بشناسند.
🔹رهبر فکری: متخصصی که افراد هنگام تصمیم‌گیری در رابطه با حوزه کاری خود به وی مراجعه می‌کنند. رهبران فکری از مجراهای متفاوتی از جمله شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند.