آموزه شماره چهار
اطلاع‌آفرین چه کسی است؟
فردی کارآفرین است که از طریق جمع‌آوری، سازماندهی و فروش اطلاعات در نیچ مارکت (گوشه بازار)‌های آنلاین و آفلاین و تشخیص کمبودهای دانشی کسب درآمد می‌کند.
📌ویدئو، نوارهای صوت، سی‌دی‌ها، گفتگوهای تصویری و غیره از جمله رویکردهای آفلاینی بودند که اطلاع‌آفرینان در دهه‌های ۸۰ و ۹۰ میلادی استفاده می‌کردند. اگرچه با ظهور اینترنت، اطلاع‌آفرینی رواج بیشتری یافت به طوری که هر فردی با داشتن یک کامپیوتر شخصی و اتصال اینترنت می‌توانست با انتشار دانش و اطلاعات معتبر، کسب و کار خود را شروع کند.
📌این روش ثابت کرد که ایجاد یک‌کسب و کار بدون استخدام افراد و خرید ابزارهای گران‌قیمت و سرمایه‌گذاری امکان پذیر است و حتی ریسک مالی زیادی هم ندارد.