هدایایی متفاوت در پنجمین کنگره متخصصان علوم اطلاعات

پنجمین کنگره‌ی متخصصان علوم اطلاعات، عصر پنجشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۸ با حضور کادر اجرایی، علمی و حامیان کنگره‌، در کتابخانه ملی ایران به کار خود پایان داد. در این کنگره، به آینده‌ی علوم اطلاعات و کتابداری، ریسک‌ها و فرصت‌ها و تحولات نوپدید پرداخته و راهکار‌های علمی و عملی زیادی ارائه شد. پیش‌بینی می‌شود که با اجرای این راهکار‌‌‌ها، بتوانیم آینده‌ی روشن‌تری را برای کتابداری و صنعت اطلاعات متصور شویم.

از اتفاقات ویژه‌ی این دوره‌ی کنگره، می‌توانیم به حضور حامیانی اشاره کنیم که تلاش می‌کنند با همراهی انجمن فضاهای متفاوتی را برای بهره گیری مخاطبان آن فراهم کنند. این حامیان هدایا و قابلیت هایی را برای شرکت کنندگان و سایر اعضای جامعه علمی و حرفه ای فراهم کرده اند که در زیر به معرفی آنها می پردازیم:

 

“هدیه اپلیکیشن نوار برای شرکت‌کنندگان در کنگره و همه‌ی علاقه‌مندان به کتاب”

اپلیکیشن نوار، یکی از حامیان کنگره بود که به صورت متمرکز در حوزه‌ی تولید و فروش کتاب‌های صوتی فارسی باکیفیت، همراه با رعایت حقوق مولف، مترجم و ناشر فعالیت می‌کند. شرکت نوار در این کنگره، اشتراک سه ماهه‌ی خود را به شرکت‌کنندگان هدیه داد تا راهی برای را مطالعه و کتابخوانی به شیوه‌ی جدید به مخاطبین کنگره معرفی کرده تا بتوانند فرهنگ مطالعه را گسترش دهند.

به مناسبت پنجمین کنگره متخصصان علوم اطلاعات کارت اشتراک سه ماهه‌ی اپلیکیشن نوار هدیه داد که در قالب کارت هدیه در بسته های اهدایی کنگره به ثبت نام کنندگان داده شد که پس از نصب اپلیکیشن، می‌توانند با ورود به بخش پروفایل و اشتراک کاربران، از طریق کدی که روی کارت هدیه ثبت شده، اشتراک سه ماهه‌ی خود را فعال نمایند.

از ویژگی‌های اشتراک سه ماهه‌ی نوار این است که شما با قیمتی بسیار اقتصادی می‌توانید هر ۳۰ روز، یک کتاب صوتی با هر قیمتی را به صورت رایگان دریافت کنید که بسیار به‌صرفه است. علاوه بر این، به محصولات ویژه‌ی اپلیکیشن هم به صورت رایگان دسترسی پیدا می‌کنید. از دیگر محصولات رایگان می‌توان به کپسول‌‌ها اشاره کرد که خلاصه‌ی بهترین کتاب‌ها و مطالب غیرداستانی روز دنیا هستندکه در مدت‌زمانی در حدود نیم ساعت و در رفت‌و‌آمد‌های روزانه، می‌توانید اطلاعات بسیار مناسبی را به‌دست بیاورید. علاوه بر این‌ها، سریال‌های صوتی هم از محصولات ویژه‌ای است که تنها در این اپلیکیشن ارائه شده و شنیدن آن‌ها خالی از لطف نیست. علاقه‌مندان می‌توانند اپلیکیشن نوار را از طریق این لینک دریافت کنند.

آموزش نصب و فعال‌سازی اشتراک نوار

۱- برای نصب اپلیکیشن نوار کافی‌ست بارکد روی کارت هدیه را اسکن کنید؛ یا می‌توانید به سایت نوار  به آدرس (www.navaar.ir) مراجعه و در بخش دریافت اپلیکیشن، اپ را دانلود کنید.

۲- پس از نصب، با ایمیل و پسورد دلخواه، یک حساب کاربری بسازید.

۳- به پروفایل بروید و در بخش اشتراک کاربران، اشتراک سه ماهه را انتخاب کرده و روی گزینه خرید کلیک کنید.

۴- در مرحله‌ی بعد، کد تخفیف روی کارت هدیه را، در بخش مربوط به تخفیف وارد و روی گزینه‌ی ثبت کد کلیک کنید.

۵- پس از اعمال کد، در پایین صفحه روی گزینه «دریافت کنید» کلیک کنید تا اشتراک به حساب شما اضافه شود.

اگر در هرکدام از مراحل با مشکل مواجه شدید، می‌توانید با پشتیبانی نوار به شماره‌ی ‎۰۲۱-۹۱۰۰۴۷۴۱ تماس بگیرید. از شنیدن صدای شما خوشحال می‌شویم.

 

مزایای اشتراک سه‌ماهه:

۱- دریافت رایگان یک کتاب صوتی (با هر قیمتی)

۲- ۵٪ تخفیف ویژه‌ی مشترکین برای خرید‌های بعدی

۳- دریافت رایگان تمامی سریال‌های صوتی

۴- هر ماه ۱۰۰ کپسول (خلاصه‌ی بهترین کتاب‌های غیرداستانی)

 

“کارت های RFID پیام مشرق، کارت هایی ماندگار برای شرکت‌کنندگان در کنگره ها و نشست های آتی انجمن علمی کتابداری و اطلاع رسانی ایران”

کارتهای RFID استفاده شده، اصطلاحاً غیر تماسی و دارای چیپست حافظه ی ماندگار می باشند. این کارتها که اصولاً در کتابخانه ها برای مدیریت امانت مدارک و رفخوانی و انبارگردانی اتوماتیک با سرعت بالا استفاده می شود، برای انتقال داده بصورت آنلاین و یا آفلاین کاربرد دارد. بر روی حافظه تعبیه شده در آن می توان شماره شناسایی عضو، اطلاعات فردی شخص و حتی فیلدهایی که بار اطلاعاتی خاصی دارند را ذخیره نمود و با استفاده از یک قرائتگر( Reader  ) و به شکل امن داده ها را بازخوانی نمود و پس از پردازش برای ورود افراد به مکانهای مختلف (مانند تالارها، نشست ها، کلاسها و رستوران ها) با استفاده از الگوریتمهای هوشمند تعبیه شده بر روی دستگاهها تصمیم گیری نمود و در نهایت با واکشی رکوردها و  پردازش آمار تهیه شده از دستگاهها و نرم افزار، مدیریت بهینه تری در اقدام های بعدی داشت.

در پنجمین کنگره متخصصان علوم اطلاعات، برای اولین بار با استفاده  از کارتهای RFID، نظم بیشتری در ورود افراد به سالن ها ارائه شد. با توجه به رضایت فوق العاده میهمانان، دانشجویان و اساتید در دریافت سرویسهای منظم و سریع مخصوصاً در پذیرایی این گردهمایی، امید است که در سالهای آینده نیز با تداوم استفاده از این مکانیسم در کنترل ورود به تمامی نشست ها، بتوان گزارشهای آماری دقیقی برای برآورد و ارزیابی نظر مخاطب از مفید بودن هر نشست به واسطه حضور ایشان داشته باشیم.

“اپلیکیشن مشاوره ژوو”

انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران با رسالت ارتقا جایگاه کتابداری و اطلاع‌رسانی در جامعه و فراهم ساختن بستر مناسب برای رشد علمی و حرفه‌ای کتابداران و اطلاع‌رسانان و دست اندرکاران این رشته در سطح کشور و شرکت پارس آذرخش با برخورداری از دانش نرم‌افزاری و متخصصان حوزه کتابداری، موبایل اپلکیشن ژوو را در پنجمین کنگره متخصصان علوم اطلاعات ارائه کردند.      
این محصول با تمرکز بر ارائه‌ی مشاوره تخصصی در حوزه علم اطلاعات و دانش‌شناسی، کارآفرینی برای متخصصان این حوزه، افزایش تعامل، روحیه تیمی و همکاری، راحتی و مقرون به‌صرفه بودن و حفظ محرمانگی و کاربری آسان، دارای بایگانی اطلاعات است. این اپلیکیشن درگاهی‌ست که برای تبادل اطلاعات و اشتراک دانش و معلومات تخصصی با اساتید و نیز شناسایی متخصصان تایید شده، در جهت پیشبرد اهداف کنگره سالانه متخصصان علوم اطلاعات ایجاد شده است. 

آخرین اخبار