فروم انجمن برای نقد و پیشنهاد در مورد کنگره متخصصان علوم اطلاعات
در روزهای برگزاری نخستین کنگره متخصصان علوم اطلاعات قول دادیم که با سرعت هر چه تمامتر فضایی برای نقد کنگره ایجاد کنیم و به علاوه مستندات کنگره مانند نشستهای کنگره، مقاله های پذیرفته شده و فایلهای آنها را در اختیار همکاران گرامی بگذاریم.
اینک و با تاخیری یک ماهه نسبت به آنچه پیش بینی می کردیم فروم آماده شد http://forum.ilisa.ir/  و همه کتابداران و متخصصان حوزه های مختلف علوم اطلاعات می توانند در فروم عضو شوند و انجمن را با نقد علمی و دقیق خود در بهتر برگزار کردن کنگره دوم یاری رسانند.
مواردی را که در طول کنگره و بعد از آن از انجمن پرسیده شد مانند: چرا این موضوعها؟ چرا این افراد؟ چرا این سخنرانان؟ چرا این پنل گردانها؟ چرا این متخصصان؟ چرا به این شیوه؟ چرا نشست و نه سخنرانی علمی؟ و … چندین و چند چرای دیگر.
فروم با همکاران دوستان گرامی در موسسه آموزشی فرهنگی آرموک (آرشیو، موزه، کتابخانه)  طراحی و آماده شده و در سایت انجمن نصب گردیده و دومرحله آزمایشی برای آن در نظر گرفته شده است.
 مرحله اول که از ۲۰ روز پیش آغاز شده فروم برای اعضای هیات مدیره انجمن راه اندازی شد تا مشکلات فنی آن تا حدودی که قابل ارائه برای عموم باشد برطرف گردد،‌ و
مرحله آزمایشی دوم آن از امروز و با ثبت نام  کتابداران و سایر متخصصان علم اطلاعات شروع بکار می کند و منتظریم که مشکلاتی که در مرحله اول بروز نکرده اند خود را نشان دهند تا نسبت به رفع آنها اقدام شود و پس از آن این فروم در خدمت کنگره های انجمن خواهد بود.
این فروم ، حتما کنترل شده است و فقط آنچه در مورد کنگره متخصصان علوم اطلاعات ارسال شود منتشر می شود. به علاوه مانند همه گروههای علمی حتما مسایل اخلاقی در انتشار مطلب رعایت خواهد شد.
در این ۲۰ روز که فقط در حال برطرف کردن مشکلات فنی بودیم،‌ چهار گروه در فروم ایجاد شده که می توانید ملاحظه بفرمائید. یادداشتهایی که همکاران انجمن در این مدت نوشته اند،‌ حذف نخواهند شد و می توانند مبنایی باشند برای ادامه بحثها و نقدهای شما عزیزان. شما دوستان گرامی که حتما بسیار نکات مهمی را دیده ایدکه از چشم مجریان پنهان مانده است.
انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران برای نخستین کنگره خود در نیمه بهمن سال ۱۳۹۳ فراخوان داده بود که در مقایسه با آن، همین الآن برای فراخوان کنگره دوم کمی هم دیر شده ولی تصمیم گرفتیم که فراخوان را بر اساس نظراتی که در فروم و از جانب کتابداران عزیز به دستمان می رسد برنامه ریزی اولیه بکنیم و بر آن اساس فراخوان بدهیم که ممکن است نسبت به سال گذتشه کمی دیرتر شده باشد،‌ ولی فروم از این زودتر مهیا نشد و اینک در خدمت همکاران عزیز هستیم.
در فروم در حال حاضر به چهار گروه بحث پیشنهادی بر می خورید که پیشنهاد می کنیم در هر چهار گروه مشترک شوید؛ به علاوه شما می توانید پیشنهاد دهنده بحثهایجدید هم باشید:
گروه اول: را که همکار گرامی ما ساختنه اند و چند نفر دیگر از دوستان هم وارد آن شده اند” هدف از برگزاری کنگره” است که خیلی کلی تر و به مسایلی ی پردازد که در واقع به جهت گیری انجمن در راه اندازی و ادامه کار کنگره خواهد داشت. در این بخش هم شمامی توانید نقد به کنگره اول و پیشنهاد برای کنگره دوم را برای ما ارسال نمائید.

گروه دوم: بازنگری در شیوه اجرایی برگزاری کنگره: که مهمترین بخش آن تلفیق سخنرانیها در کنار نشستها است و استفاده از کارگاهها و نیز سخنرانیهای علمی برای اهل حرفه. در اینجا نیز در انتظار نظرها و پیشنهادهای شما هستیم.
گروه سوم : نقد نشستهای پیشین: به اطلاع عزیزانمی رساند که پس از برگزاری کنگره کمیته اجرایی با برخی از اعضای کمیته علمی نخستین کنگره نشستی حضوریو متعاقب آن بحثهایی روی شبکه داشتند که به نقد کنگره نشستند. خلاصه این بحثها برای شروع کار در این گروه منتشر شده است تا دوستان بتوانند بر این مبنا نقد ها و نظرات خود را بنویسند و انجمن را کمک کنند که از اشتباهات قبلی درس بگیرد و در سال آینده کنگره را بهتر برگزار نماید.

گروه چهارم: پیشنهاد نشستهای جدید: در این گروه خواهید دید که توضیحی درباره نشستهای نخستین کنگره داده شده و در ادامه لیستی ز گروههای فعال ایفلا برای بررسی و پیشنهاد گروه جدید در اختیار گذاشته شده است. شما می توانید برای کنگره دوم پیشنهاهای خودتان را ارسال کنید تا مورد قضاوت و بحث سایرین قرار گیرد و به انجمن در طراحی نشستها کمک کند.
امیدوارم این فروم بتواند به طور تخصصی کار خود را به بهترین نحوی انجام دهد و باعث مشارکت بیشتر کتابداران و متخصصان علوم اطلاعات در سراسرکشور با انجمن شود.
پیشاپیش از اینکه وقت خواهید گذاشت و به نقد انجمن می نشینید سپاسگزاری می نمائیم.

دبیرخانه کنگره متخصصان علوم اطلاعات ایران؛ مستقر در  انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران

آخرین اخبار