مصوبات جلسه شورای سیاست‌گذاری جوایز ملی که در تاریخ ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار شد

جلسه شورای سیاست گذاری جوایز انجمن در تاریخ ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶ در محل تالار سخن کتابخانه ملی برگزار شد. بحث بررسی نظام‌نامه کمیته جوایز و بهبود آن مطرح شد و با توجه به صحبت‌های مفصل اعضای هیئت مدیره و شورای سیاست گذاری کمیته جوایز انجمن در نهایت تصمیمات زیر گرفته شد.

موضوع دائمی بودن جوایز یا فصلی بودن آن‌ها به طور مفصل مطرح شد و در نهایت مقرر شد جوایز زیر به مدت یک دوره ارائه شود و سپس هیئت مدیره جدید درباره نحوه اعطای جوایز و نظام‌نامه در خصوص تداوم یا فصلی بودن نام جوایز اقدام کند.

۱. اعضای شورای سیاست‌گذاری به اتفاق آرا سرکار خانم دکتر اکبری داریان را به عنوان دبیر علمی دوره جدید جوایز انجمن انتخاب و با اکثریت آراء به این سمت منصوب نمودند.

۲. در خصوص جوایز این دوره انجمن بطور مفصل بحث شد و در نهایت مقرر شد در دوره فعلی جوایز زیر با حمایت حامیان انجمن به مدت یک دوره اهدا شود:

الف. جایزه مرحوم دکتر حری در حوزه پژوهش‌های نظری، ب. جایزه پوری سلطانی درحوزه فعالیت‌های حرفه‌ای و ابزارها با تاکید بر سازماندهی اطلاعات، ج. جایزه آرشیو و سند پژوهی به نام استاد نورالله مرادی چ. جایزه کتابدار اجتماعی بنام استاد نوش آفرین انصاری، ح. جایزه کارآفرینی به نام دکتر جعفر مهراد

۳. مقرر شد شاخص‌های ارزیابی توسط آقای دکتر زره ساز آماده شود و در گروه مجازی شورای سیاست‌گذاری مطرح و به بحث و بررسی گذاشته شود. پس از مصوب شدن شاخص‌های جدید و آماده شدن فراخوان اطلاع‌رسانی لازم صورت گیرد.

۴. مقرر شد موضوع مبلغ پیشنهادی حمایت از جوایز انجمن  توسط دبیر محترم کمیته جوایز انجمن با حامیان مطرح شود و حداقل مبلغ پیشنهادی برای هر کدام از جوایز  ۳۰۰ میلیون ریال معادل ۳۰ میلیون تومان در نظر گرفته شود.

۵. مقرر شد تمام مبالغ اهدایی حامیان جوایز انجمن به حساب مشترک اعلام شده توسط خزانه‌دار به صورت یکجا واریز شود و شورای سیاست‌گذاری جوایز پس از کسر هزینه‌های مرتبط با جوایز (همچون تدارک تندیس و …) اقدام کند و باقیمانده مبلغ را به صورت یکسان و بر اساس سیاست‌گذاری مقتضی به برندگان اختصاص دهد.

۶. اعضای شورای سیاست‌گذاری مصوب نمودند اهدای تندیس به برندگان جز لاینفک مراسم تقدیر از برندگان جوایز باشد.

۷. اعضای شورای سیاست‌گذاری پذیرش انواع قالب‌های مرتبط با دریافت آثار همچون مقاله، طرح پژوهشی، پایان‌نامه و غیره را دقیقاً همچون سال گذشته و بدون تغییر مصوب نمودند.

آخرین اخبار