گزارش برگزاری نخستین گفتگوی زنده (لایو) مربوط به نشست کتابخانه‌های آموزشگاهی، ششمین کنگره متخصصان علوم اطلاعات
گفتگوي زنده با عنوان «کتابخانه‌های آموزشگاهی: نگرش‌ها و تجربه‌های کتابداران /1» در تاریخ ٥ بهمن ماه ١٣٩٩ از ساعت ١٩ الی ٢٠/١٥ در صفحه اينستاگرام انجمن علمي كتابداري و اطلاع رساني ايران برگزار شد.

گفتگوی زنده با عنوان «کتابخانه‌های آموزشگاهی: نگرش‌ها و تجربه‌های کتابداران /۱» در تاریخ ۵ بهمن ماه ١٣٩٩ از ساعت ١٩ الی ٢٠/١۵ در صفحه اینستاگرام انجمن علمی کتابداری و اطلاع رسانی ایران برگزار شد.
در این برنامه که با دبیری سرکار خانم دکتر «نسترن پورصالحی» به عنوان دبیر و سرکار خانم «سمیرا هاشمی» کتابدار دبستان و مهمان برنامه برگزار گردید، درباره ی سبک‌های تعامل با دانش‌آموزان و استمرار فعالیت‌های کتابخانه در دوران کرونا مباحثی مطرح شد.
خانم هاشمی ضمن بیان فعالیت‌های متنوع‌شان در بستر فناوری از جمله قصه‌گویی، درخواست کشیدن نقاشی از کودکان با توجه به کتاب‌هایی که برایشان خوانده شده است و … گفتند که علاوه بر انجام وظایف حوزه کتابداری آن هم با نگاه پرورشی باید به تقویت انواع مهارت کودکان از جمله مهارت شنیدن توجه کرد و از انواع ابزارهای یاری‌گر آموزش استفاده کرد.
ایشان اشاره کردند حتی اگر امکانات محدود باشد، کتابداران با توجه به شرایط و محیطی که در اختیارشان هست، می‌توانند کارهای خوبی انجام دهند. همچنین ایشان خاطر نشان کردند در مدارس باید حلقۀ تبادل کتاب بین دانش‌‌آموزان فراهم شود و کتاب‌ها برای معلمان شناخته شده باشد و سپس در اختیار دانش‌آموزان قرار گیرد.

آخرین اخبار