پیام آقای جرالد لایتنر (Gerald Leitner) دبیر کل ایفلا به پنجمین کنگره متخصصان علوم اطلاعات

آقای جرالد لایتنر (Gerald Leitner) دبیرکل ایفلا در پیامی به پنجمین کنگره متخصصان علوم اطلاعات دیدگاه خود را در رابطه با تم کنگره و آینده کتابخانه‌ها ارائه کرد. این پیام تصویری را می‌توانید در اینجا ببینید.

متن این پیام نیز به شرح زیر است:

«به عنوان رئیس دبیرخانه ایفلا، روزنامه نگاران و سیاستمداران از من اغلب در مورد آینده کتابخانه ها، سؤال می کنند. بعضی از آنها کاملا شک برانگیزند، برخی از آنها حتی مرگ کتابخانه را نیز پیش بینی می کنند، اما پاسخ من بسیار واضح است.

دنیا به کتابخانه هایش بیشتر از هرزمان دیگری نیاز دارد، شاید حتی بیشتر از گذشته، زیرا در زمان اخبار جعلی و مطالب مبهم بسیار، ما به کتابخانه ها به عنوان فانوسی از اطلاعات صادقانه و معتبر در دریایی از ابهامات و اخبار جعلی احتیاج داریم.

مسلماً پیش بینی آینده دشوار است اما بهترین راه برای پیش بینی آینده، تکوین آینده توسط خود شما است و همین دیدگاه، فراسوی چشم انداز جهانی در مباحثی است که ما در بیش از ۱۹۰ کشور جهان در هر ۷ قاره آغاز کردیم. الگوی راهنمایی روشنی برای آینده کتابخانه ها در اختیار داریم که چشم انداز و رویای آتی کتابخانه هاست و در عین حال فهرست کامل از راهبرد جهانی ایفلا فراهم کرده ایم. استراتژی ایفلا از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۴ ، ابزاری برای دستیابی به این آینده بزرگ است. چشم اندازی که ما برای یکپارچه سازی قلمرو کتابخانه بکار می بریم تا زندگی مردم را بهبود بخشیم. این آینده ما است و من اطمینان دارم که به هدف خود می رسیم ، زیرا من به قدرتمان اعتماد دارم

بیایید با هم انجامش بدیم؛

بیایید آینده مان را به همراه این استراتژی جهانی ایفلا ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۴ در کشورتان به همراه هم بسازیم.

 با تشکر از شما»

یادآور می‌شود پیام‌های تصویری، در هشتاد و پنجمین اجلاس ایفلا (آتن, ۲۰۱۹) توسط همکاران اداره کل روابط بین‌الملل سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و کمیته روابط بین‌الملل انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران تهیه شده است.

آخرین اخبار