پیام لوییدا گارسیا فبو (Loida Garcia-Febo) رئیس سابق و عضو هیئت مدیره انجمن کتابداری آمریکا به پنجمین کنگره متخصصان علوم اطلاعات

خانم لوییدا گارسیا فبو (Loida Garcia-Febo) رئیس سابق و عضو هیئت مدیره انجمن کتابداری آمریکا در پیامی به پنجمین کنگره متخصصان علوم اطلاعات دیدگاه خود را در رابطه با تم کنگره و آینده کتابخانه‌ها ارائه کرد. این پیام تصویری را می‌توانید در اینجا ببینید.

متن این پیام نیز به شرح زیر است:

«سلام بر همگی. نام من لوییدا گارسیا فبو سرپرست انجمن کتابداری آمریکا هستم. آینده کتابخانه‌ها، در ارتباط با کارآمدی آن برای مردم خواهد بود. توجه بفرمایید که همه چیز برای مردم است. درباره نحوه خدمات رسانی به آنها است. آینده کتابخانه ها درمورد جستجوی حوزه های جدیدی مانند داده‌های بزرگ، بلاک‌چین و هوش مصنوعی است. چگونه کتابخانه ها می توانند در این حوزه‌ها کار کنند؟ ما چیزهای زیادی برای ارائه داریم. ما کارشناسان داده، در انواع مختلف داده ها، و حوزه‌های تحت پوشش آن هستیم. ما ابزارهایی را در اختیار داریم. ما باید مجهز باشیم. در غیر این صورت، باید به دنبال جایگزین کردن ابزارهای دیگری باشیم. چگونه کتابخانه ها می توانند به کتابداران ما کمک کنند؟ چگونه کتابخانه های ما می توانند از کارکنان و کارمندان کتابخانه پشتیبانی کنند؟ بنابراین می توانیم با زمان و تحولات جدید فن آوری پیشرفت کنیم. این حوزه ها بسیار مهم هستند. کتابخانه ها خواهند ماند، اما باید ببینیم که چگونه باید با آنها همکاری کنیم. نقش کتابخانه ها چیست؟ این مورد بسیار مهم است، زیرا ما یکی هستیم. ما متخصص هستیم. پس همیشه این را بخاطر بسپارید که درباره آینده کتابخانه ها همه چیز آن به مردم مرتبط می‌شود. ما هنوز هم متخصص هستیم. کتابداران قدرتمند هستند.»

یادآور می‌شود پیام‌های تصویری، در هشتاد و پنجمین اجلاس ایفلا (آتن, ۲۰۱۹) توسط همکاران اداره کل روابط بین‌الملل سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و کمیته روابط بین‌الملل انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران تهیه شده است.

آخرین اخبار