چگونه یک اطلاع آفرین شویم؟
۱️⃣جایگاه خود را انتخاب کنید.
انتخاب عرصه احتمالاً مهمترین جنبه اطلاع آفرینشدن است. اگر میخواهید در جهان آنلاین کار کنید، پژوهش و اعتبارسنجی ایدههایتان آسان میشود زیرا میتوانید از ابزارهایی چون گوگل ترندز، گوگل اد وردز، مارکت سامورای، باز سومو و … استفاده کنید. تشخیص عرصه فعالیتی در دنیای آفلاین دشوارتر است.
۲️⃣ کانال مدنظر خود را انتخاب کنید.
زمانی که عرصه فعالیتیتان را انتخاب کردید نوبت به انتخاب قالب فعالیت میرسد. کتابهای الکترونیکی، ویدئو، پادکست، وبینار و … از بسترهایی هستند که اطلاع آفرینان برای فروش محصولات و ایدههایشان به صورت آنلاین استفاده میکنند.
۳️⃣برای خود برند شخصی بسازید.
آشنایی مشتری با فرد اطلاعآفرین امری لازم است.
▫️برای توسعه برند شخصی شبکه سازی کنید.
▫️با انتخاب رنگ به برند شخصی هویت ببخشید.
▫️برای برند خودتان لوگو طراحی کنید.
۴️⃣ مدل درآمد توسعه دهید.
تا این مرحله سودآوری از وب سایت ممکن نیست بنابراین برای درآمدزایی باید وب سایت خود را به منبع درآمد تبدیل کنید. مدلهای هزینه مشاوره، بازاریابی معرّف، گوگل ادسنس و هزینه ارجاع از محبوبترین مدلها هستند.