آموزه شماره نوزده
چند نمونه از میکراسپیس‌ها در کتابخانه‌های دانشگاهی
ایجاد خلاقیت همیشه نیاز به ابزارهای قدرتمند مانند لیزر و … ندارد. فراهم کردن فرصتی برای دانشجویان برای انجام کارهای یدی برای تجربه‌های کارآفرینی‌های آن‌ها مناسب است.
🔵در یک کتابخانه دانشگاهی، پژوهشگری خانه‌سازی لگو روی میزها قرار داد و با ایجاد رقابت‌ها و فعالیت‌هایی مانند لیگ خانه سازی، کارگاه‌ها، رویدادهایی برای دانشجویان جدید الورود به تقویت خلاقیت دانشجویان پرداخت.
🔵دانشگاه پلی تکنیک کالیفرنیا یک رویداد به نام چهارشنبه‌های آبرنگی دو بار در ماه برگزار می‌کند. در این رویداد کتابخانه‌ دانشگاه موظف است وسایلی نقاشی مانند قلم‌مو، رنگ، آب و کاغذ را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهند و دانشجویان می‌توانند هر چه تمایل دارند نقاشی کنند. ایده این کار توسط یک کتابدار داده شده و قصد دارد دانشجویان STEM را تشویق کند تا خلاقیت را در شکل‌های متفاوت تجربه کنند. این فضا دائمی نیست اما به دانشجویان کمک می‌کند تا خلاق باشند و ایده‌های متفاوت را تجربه کنند.
🔵کتابخانه دانشگاه سن دیگو نیز رویدادی برگزار کرده است که در آن دانشجویان می‌توانند با شن و ماسه، کتاب‌های رنگ‌آمیزی و باشگاه‌های کاردستی خلاقیت ایجاد کنند.

آخرین اخبار