پیام جودی برودی پرستون (Judith Broady Preston) رئیس دوره بعدی انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی بریتانیا (سیلیپ) به پنجمین کنگره متخصصان علوم اطلاعات

خانم جودی برودی پرستون (Judith Broady Preston) رئیس دوره بعدی انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی بریتانیا (سیلیپ)  در پیامی به پنجمین کنگره متخصصان علوم اطلاعات دیدگاه خود را در رابطه با تم کنگره و آینده کتابخانه‌ها ارائه کرد. این پیام تصویری را می‌توانید در اینجا ببینید.

متن این پیام نیز به شرح زیر است:

«سلام. همکاران گرامی، من جودی برودی پرستون رئیس دوره آتی انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی بریتانیا (سیلیپ) هستم. من به همراه انجمن کتابداری انگلستان کنگره خوبی را برایتان آرزومندیم. قصد دارم به سه موضوع جداگانه بپردازیم که در حال حاضر در سیلیپ بر روی آنها کار می کنیم. یکی اینکه خودمان را با استراتژی جدیدی که توسط ایفلا برای دوره ۲۰۱۹-۲۰۲۴ تدوین شده همگام کنیم. یکی از کانون های مهم ما استراتژی بین المللی ما است. بنا داریم به جلب مشارکت همکاران از خارج از کشور بپردازیم تا عضویت انجمن ها و افراد را تقویت کنیم، زیرا ما به دنبال ایجاد همکاریهای بین المللی هستیم. اگر علاقه مند به آن هستید، لطفاً با ما همراه شوید.

نکته دوم این است که ما به طور فزاینده ای بر حمایت از تداوم فعالیت کتابخانه های عمومی تمرکز می کنیم. در پانزدهم اکتبر در لندن، در مجلس انگلیس، اسنادی طرح خواهد شد که [در آنها] چگونگی حمایت از کتابخانه های عمومی توسط دولت با عنوان «حمایت از کتابخانه های عمومی» ارائه می‌شود. این سند، مدارک مبتنی بر شواهد می دهد تا سیاستمداران را ترغیب کنند به خدمات مالی کتابخانه های عمومی بپردازند. همچنین در بخش مدیریت دانش نیز با همکاران خود به اجماع رسیده ایم و  امسال طرحی را در زمینه صلاحیت افرادی که در مدیریت دانش کار می‌کنند اجرا کرده‌ایم. ما در حال حاضر گروهی ۶۰ نفره داریم که در زمینه تمام طرح‌های ما، با پایگاه دانش و مهارت های حرفه ای همسو هستند. ما با دانشگاه های خارج از کشور نیز همکاری می کنیم و طیف گسترده ای از برنامه های بین المللی را اعتبار می بخشیم. این صرفاً شمّه‌ای از کارهایی است که ما انجام می دهیم. امیدواریم که شما را ]در ایفلای سال بعد[ در دوبلین ببینیم و با یکدیگر همکاری داشته باشیم. به منظور تعامل با یکدیگر، لطفا با من تماس بگیرید. مشخصات من را می توانید از طریق همکارانتان که در حال ضبط این مصاحبه هستند، دریافت کنید.

از همه شما بسیار سپاسگزارم. برای کنفرانستان آرزوی موفقیت دارم.»

یادآور می‌شود پیام‌های تصویری، در هشتاد و پنجمین اجلاس ایفلا (آتن, ۲۰۱۹) توسط همکاران اداره کل روابط بین‌الملل سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و کمیته روابط بین‌الملل انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران تهیه شده است.

آخرین اخبار