پیام سرکار خانم گائل بکت (Gaelle Bequet) مدیر مرکز بین المللی شاپا (ISSN) به پنجمین کنگره متخصصان علوم اطلاعات

سرکار خانم گائل بکت (Gaelle Bequet) مدیر مرکز بین‌المللی شاپا در پیامی به پنجمین کنگره متخصصان علوم اطلاعات دیدگاه خود را در رابطه با تم کنگره و آینده کتابخانه‌ها ارائه کرد. این پیام تصویری را می‌توانید در اینجا ببینید.

متن این پیام نیز به شرح زیر است:

«سلام. من گائل بکت مدیر مرکز بین‌المللی شاپا هستم که  در پاریس مستقر است.  ما ۹۰ مرکز ملی را در سراسر جهان هماهنگ می کنیم. درباره آینده کتابخانه ها، من فکر می کنم که در آینده ارتباطات متفاوتی به وجود خواهد آمد و بیشتر با انتشارات دیجیتالی سروکار خواهیم داشت. این امر به ویژه شامل کتابخانه های دانشگاهی خواهد شد. آنها بیش از پیش درگیر فعالیت های نشر خواهند شد. پژوهش ها، کالاهایی را برای نهادهایی که در آن خدمت می کنند ایجاد خواهند کرد و محققان بیشتر با یکدیگر همکاری خواهند کرد. فکر می کنم قدم نهادن در مسیر پیشرفت برای کتابخانه‌ها مهم است چون منجر به تولید محتوای با کیفیت‌تر که در شبکه های بین المللی، در اینترنت یا سایر مجاری ارتباطی خواهد شد.  خوب، این ها مواردی است که به نظرم روی خواهند داد. متشکرم از این فرصتی که به من دادید تا ایده های خود را درباره آینده کتابخانه ها بیان کنم.»

یادآور می‌شود پیام‌های تصویری، در هشتاد و پنجمین اجلاس ایفلا (آتن, ۲۰۱۹) توسط همکاران اداره کل روابط بین‌الملل سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و کمیته روابط بین‌الملل انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران تهیه شده است.

آخرین اخبار